Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Voorstellen

Charlie

Nieuwkomer
Land
Thailand
🇹🇭 Thailand
Hallo allemaal,

Mijn naam is Charlie, ik ben in 2022 geëmigreerd naar Thailand, om van mijn pensioen te genieten.

Afgezien van de ziektekostenverzekering die beëindigd wordt als je uitgeschreven bent uit Nederland, bevalt mijn verblijf hier goed.
Ik heb wel een privaat ziektekostenverzekering afgesloten, maar je hebt altijd met uitsluitingen te maken, en premieverhoging als je iets claimt, en als je eenmaal 75 bent, wordt het duur en lastig om je te verzekeren. Een spaarpotje is dan ook geen overbodige luxe.

Verder is het bijna altijd mooi weer, de mensen zijn vriendelijk, het eten is heerlijk, en wordt je met rust gelaten en heb ik bijna altijd een lege brievenbus.

Hartelijke groet,

Charlie

Die lege brievenbus... dat is een mooie metafoor voor een zorgeloos leven! (Hier idem, overigens, op het Deense platteland ;-) )

Hoe is het eten in Thailand? Ik heb wat video’s gezien en dat ziet er wat apart uit, wat eet je zo ongeveer?

Ik eet in de ochtend yoghurt met muesli en banaan of ander fruit, brood met gekookt eitje en brood met pindakaas.
De lunch sla ik vaak over, omdat ik nogal laat eet in de ochtend.
Het eten is prima in Thailand, er is heel veel keus, bijvoorbeeld heerlijke curry's, gebakken rijst, witte rijst, gele rijst, vis en kip eet ik het meest, en soms varkensvlees, die heerlijke dunne saté met pindasaus.
Ook in groenten en fruit is er genoeg keus.
Wat ik niet eet zijn insecten, plaa raa, dat is gefermenteerde vis die erg stinkt

Dat klinkt een beetje zoals mijn ontbijt. Zo nu en dan maak ik een "Texas breakfast", dat is Steak & Eggs. Ik voel mij er een stuk voller en energieker van. Yoghurt met fruit vind ik ook lekker, maar rond een uur of 12 krijg ik weer trek. Met "steak & eggs" kan ik vaak de lunch overslaan. Ik neem daarnaast natuurlijk ook een kopje koffie in de zon op mijn terras, haha! Klopt het dat men daar veel op straat koopt omdat het zo goedkoop is?

Koffie hier ook uiteraard.
Er wordt in Thailand inderdaad veel op straat gekocht, is nog steeds goedkoop en zeker voor pensionado's, al worden de porties wel steeds kleiner die je krijgt.
Dus zelf koken is voor gezinnen is nog goedkoper.
En hoe zit dat in Brazilië?

Terug
Bovenaan