Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Noord en zuid Korea bezoeken

AnneWillem

Nieuwkomer
Land
Portugal
🇰🇵 Noord-Korea
Categorie
Reisadvies en Veiligheidswaarschuwingen
Ik kan deze informate niet op internet vinden voor Nederlandse passport houders. Wij wonen in Portugal en gaan in februari naar zuid Korea om onze zoon te bezoeken en willen graag een 5-dagen lange tour in noord Korea doen. Er zijn verschillende reisbureaus die dit veilig organiseren, maar zij vertelde ons dat er geen consequenties zijn met het bezoeken van noord Korea, klopt dit? Mijn man vind noord Korea erg fascinerend en zou het graag met eigen willen zien. Of kan de ambassade dit voor ons beantwoorden? hoor graag.

Dit is een interessante vraag voor het @NIHB. Ik heb verschillende documentaires van Noord Korea gezien, Michael Palin heeft destijds een documentaire gemaakt. Geen idee hoe het precies zit met het NL paspoort, maar NIHB zou hier wel een antwoord op kunnen geven denk ik.

Zie trailer van Michael Palin:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Noord Korea bezoeken??? Ga je kim een handje geven? nee... gekkigheid. Lijkt mij ook wel gaaf om te zien maar ik zou er ook nerveus rondlopen. Heb idd ook een aantal videos gezien, je staat 24/7 onder controle.. voor je eigen veiligheid maar ook dat je geen gekke dingen doet. Ik zelf zou daar heel nerveus van worden omdat ik graag overal aanzit ben wel benieuwd hoe het eten daar is, zal wel heel goed zijn voor toeristen

Terug
Bovenaan