Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Nederlandse Canadees zoekt contact aangaande verloren Nederlandse nationaliteit

Ingrid

Nieuwkomer
Land
Canada
🇨🇦 Canada
Hallo, mede Nederlanders,
Mijn naam is Ingrid de Goeij en ik woon al 30 jaar in Wetaskiwin, Alberta, Canada. Ik ben in 1999 in onwetendheid mijn Nederlandschap verloren omdat ik toen Canadees werd. Ik vervloek nu hoe ik in toen in al mijn ijver om te integreren dit ondernomen heb. So much for being a good citizen. Ik probeer al jaren dit euvel los te laten en te accepteren maar tijdens de pandemie en ik niet terug kon naar Nederland naar een moeder die al maar zieker werd, is het eigenlijk een obsessie geworden. Ik word gek van het idee dat ik niet gewoon wat langer dan 3 maanden in Nederland kan blijven mocht dit nodig zijn om familie leden te ondersteunen. Iedere Nederlander mag zonder probleem een half jaar op vakantie komen naar Canada maar andersom is het niet meer dan 3 maanden!! Nu denk ik erover om de optie procedure te beginnen en te proberen om een Nederlands paspoort aan te vragen maar ik zou graag willen weten wat mijn kansen zijn om het terug te krijgen met behoud van mijn Canadese paspoort? Zijn er mensen in deze groep iemand die hier ervaring mee heeft?

Terug
Bovenaan